Sådan bruger du armbånd med QR koder
Armbånd med QR koder giver dine festivalarmbånd en ny dimension. Med en QR kode på jeres adgangsarmbånd får du mulighed for at give dine kunder en bedre oplevelse eller indsamle data om kundernes adfærd. Armbånd med QR koder kan anvendes på forskellige måder. Groft sagt opdeler vi dem i to kategorier: Unikke QR koder og QR koder med samme indhold.
Unikke QR koder
De unikke QR koder kan sammenlignes lidt med at have armbånd med fortløbende numre. Hvert armbånd trykkes med en unik QR kode, som der kun er én af. Når QR koden bliver scannet ved indgangen vil man kunne se om QR koden er blevet scannet tidligere. I vil også kunne tilføje en voucher med drikkevarer eller spisning på de unikke QR koder. Et alternativ og mere sikker løsning til armbånd med QR koder er armbånd med RFID. Fordelen ved at bruge QR koder er at næsten alle smartphones kan scanne koderne. I kan selvfølgelig også bruge håndscannere, hvis I ønsker det.
QR koder med samme indhold
Gæsterne har allerede armbåndet om håndleddet. En QR-kode på armbåndet er derfor en nem løsning, hvis I vil give dem noget ekstra eller lede dem ind på et skræddersyet website eller app. Nogle af vores kunder har fx haft et link til menuen liggende på linket. Herfra kan kunderne bestille mad og drikkevarer online. Det kan fx være på en restaurant eller et spillested, hvor gæsterne får leveret deres bestilling til deres bord. Det kræver bare et bordnummer, som gæsten kan indtaste. I kan også lede kunderne hen på en side, hvor de melder sig ind i jeres kundeklub eller skriver sig op til jeres nyhedsbrev.
Kombinér all-inclusive armbåndet med QR-kode
På hoteller med all-inclusive får gæsterne ofte et armbånd om håndleddet ved ankomst, som de bærer på hele opholdet. Ved at tilføje en QR-kode på armbåndet kan I øge jeres service over for kunderne. Måske endda øge indtjeningen. Når gæsten scanner QR-koden med sin telefon er det muligt at linke til et website eller webapp.
Her kan I gøre en række services tilgængelige for jeres gæster:
- Book bord: Lad kunden booke bord til måltiderne. I kan også lade kunden vælge mellem forskellige retter, hvis I har a la carte. Eller komme med oplysninger om diæter.
- Bestil drinks: Gør det nemt for jeres gæster at bestille drinks, kaffe og snacks ved poolen.
- Ekstra services: Tilføj en række ekstra services som kunden kan booke (evt. mod betaling). Det kan fx være leje af strygejern, bestille tøjvask, roomservice, udflugter osv.
- Dagens program med aktiviteter: Hav en oversigt over dagens tilbud let tilgængeligt, fx yoga, børnefest, træning.
Løft jeres service med QR koden
Mange gæster går ikke ud uden deres smartphone og med QR-koden om håndleddet behøver de ikke huske en url. Når al information er lettilgængeligt online kan I udfase printede materialer, som I udleverer til gæsterne ved ankomst eller kun tilbyde det, til de kunder der ønsker det.
Det er muligt at programmere QR-koden så der er “indbygget” et login og en kode. Så kan I forebygge at ikke-gæster kommer ind på hjemmesiden ved en fejl.
På sitet bør I også have kontaktoplysninger til hotellet, så det altid er nemt for gæsterne at komme i kontakt med jer.
Har I spørgsmål til armbånd med QR koder, så spørg os endelig!