Sådan øger du omsætningen i din forlystelsespark
Snart er det højsæson for landets forlystelsesparker og legelande, når danske og udenlandske turister skal give børn og barnlige sjæle en ekstra oplevelse på ferien. Men højsæsonen er kort, og derfor gælder det om at optimere omsætning og indtjening i de få måneder, hvor gæsterne er flest.
Vi har lavet en guide til, hvordan du øger omsætningen i din forlystelsespark med armbånd fra ikastetiket.dk.
1. Giv børnene et weekend-armbånd
Børn er aldrig til at drive hjem igen, når de har det sjovt. Og hvorfor skulle man også stoppe, så længe legen er god? Giv familierne en rigtig god grund til at komme igen ved at uddele armbånd ved udgangen, der giver gratis adgang for børnene dagen efter. Børnene kommer ind uden at betale dagen efter. Men fordi de skal have forældrene med, giver du dem en mulighed for at komme tilbage til en god pris, og du får endnu mere omsætning ud af de samme gæster.
2. Giv rabat til loyale gæster med armbånd ved næste besøg
En anden måde at give noget ekstra til loyale gæster er at give dem rabat på næste besøg, hvis de stadig bærer armbåndet fra det første. Du behøver altså ikke at begrænse rabatten til dem, der kommer igen dagen efter. På den måde får du også ekstra god reklame, når børnene bærer dit armbånd i længere tid.
3. Minimér snyd
For de fleste forlystelsesparker og legelande er det et stort problem, at folk enten snyder sig ind uden at betale entré eller bruger dele af forlystelsesparken eller legelandet, som de ikke har betalt for ved indgangen.
Den slags snyd undgår du ved at bruge et armbånd som entrébillet, der skal bæres synligt som på festivaler hele dagen. Du kan for eksempel få lavet én type armbånd, der giver adgang til alle dele, mens en anden type kun giver adgang i udvalgte dele.
På den måde er det altid let for dit personale at tjekke, om gæsterne nu også har betalt for det, de bruger.
4. Få større branding- og reklameværdi
Du kan bruge tusindvis af kroner på annoncer. Men du vil aldrig få så god reklame som en anbefaling fra ét barn til et andet.
Med et armbånd på håndleddet er de mindste gæster små, omvandrende reklamesøjler for din forlystelsespark eller dit legeland, og de viser det frem som en sej souvenir fra deres ferie. Når de først har fået armbåndet på ved indgangen, kommer det sikkert ikke af, før det er tvingende nødvendigt
Papirarmbånd fås i mange forskellige farver og kan trykkes med både tekst og logo, så de passer til netop din forlystelse. Og hvis du bestiller festivalarmbånd, der holder endnu bedre end papirarmbånd, er det kun fantasien, der sætter grænsen for, hvordan designet på dit armbånd kan være.
5. Gør det let at finde mor og far
De fleste forældre med mindre børn har prøvet det. Pludselig ser man sig omkring, og det mindste medlem af familien er væk. Pist forsvundet. Det sker ikke så sjældent, at børn bliver væk fra deres familier. Især når man blander en cocktail af mange mennesker og ivrige børn, der piler frem og tilbage mellem forlystelser. Heldigvis bliver børnene næsten altid hurtigt bragt sammen med deres forældre igen efter en efterlysning over højtaleranlægget.
Men hvorfor ikke give forældrene ekstra ro i maven og udstyre alle børn med papirarmbånd, hvor de voksne kan skrive barnets navn og forældrenes mobilnummer på? På den måde bliver det hurtigere at finde frem til forældrene, når de mindste gæster er blevet væk og savner mor og far. I er fri for at efterlyse børnene over højtaleranlægget, og I får gladere og mere trygge forældre som gæster.
6. Udvid totaloplevelsen for gæsterne
Det værste ved en dejlig dag i et legeland eller i en forlystelsespark er, at den slutter. Især for børnene, der har glædet sig til besøget, der pludselig er ovre.
Hvis du giver gæsterne et flot armbånd på, har de allerede et fysisk minde om dagen, de kan tage med hjem. På den måde får de endnu mere end gode minder om en dejlig dag med hjem, og du får gladere gæster, der sikkert er mere tilbøjelige til at komme tilbage igen en anden gang.