Sådan laver du “Fattigmandsmerchandise” med klistermærker og strygemærker
Hos Ikast Etiket har vi mange forskellige typer af kunder. Lige fra den lille hobbyvirksomhed til store festivaller, hoteller og messer vil virksomhederne gerne have merchandise i form af klistermærker, keyhangers eller armbånd. Men når man er en mindre start-up, eller enkeltmandsvirksomhed er det en stor udskrivning at købe merchandise i store mængder, og mange afholder sig derfor helt fra det.
Samtidig har mange et ønske om at vækste og sprede det gode budskab om den forretning, de er ved at opbygge. Og det er her begrebet “fattigmandsmerchandise” kommer ind i billedet. For hvad gør man, når man gerne vil opbygge et brand, men pengene endnu ikke rækker til de store udskrivninger. Du designer dine egne logoklistermærker. Logoklistermærkerne er i en høj kvalitet, og du det er let at bestille præcis det antal klistermærker, du skal bruge. Hos Ikast Etiket er det også let at definere størrelsen på sine klistermærker, så de kommer til at passe perfekt på dét, du gerne vil sætte dem på. Uanset om det er på kuglepenne, notesbøger, hardware, kaffekrus eller udenpå pakker.
En sjov måde at lave logokrus på, kunne være at finde nogle velholdte og pæne krus i en genbrugsforretning og så klistre flotte klistermærker med logo, sjove udsagn, statements eller lignende udenpå. Nu kan du have krusene på dit kontor eller dele dem ud til forretningsforbindelser.
Mærk udstyr
Et eksempel kunne fx være en selvstændig IT-supporter eller leverandør af IT-udstyr til andre virksomheder. Med et klistermærke med logo og ikke mindst telefonnummer påsat udstyret, er det let for kunderne at finde kontaktoplysninger og huske, hvor de skal ringe hen, næste gang de mangler udstyr eller har brug for hjælp.
Opmærk tallerkner og service med logoklistermærker
Cateringfirmaer og kogekoner der fx leverer frokost til byens erhvervsdrivende eller til selskaber har ofte mange tallerkner, skåle og fade i omløb. Hvis man skal købe service med logo graveret er det en stor udskrivning og det kan være omkostningstung at fylde op, hvis man mangler noget. Derfor er et godt alternativ at sætte klistermærker under bunden på skåle, tallerkner og fade. Vinylklistermærkerne fra Ikast Etiket tåler mange ture i opvaskemaskinen (også den industrielle af slagsen). Fordelen ved at opmærke sit service er, at kunderne aldrig er i tvivl om hvad der tilhører hvem, så det er nemt at undgå forvekslinger og kunden bliver måske også mere opmærksom på at levere det lånte tilbage. når der tydeligt står jeres firmanavn under bunden.
Sæt tydelig afsender på pakker
Med fattigmandsmerchandise eller klistermærker er det også let at brande dit firmanavn på de pakker, du sender til dine kunder og forretningsforbindelser. Sørg for at klistermærkerne har en god størrelse, så de er tydelige at aflæse, både for kunden, men også for andre, der ser pakken. Du kan også bruge dit fattigmandsmerchandise på gaver i anledning af jul, jubilæer eller andre begivenheder, hvor du gerne vil dele dit logo med andre.
Sådan får du nemt logo på tøj og tekstil
En anden form for fattigmandsmerchandise er at lave dit eget firmatøj. Med strygemærker uden baggrund er det let at stryge logo eller tekst på tøj, du har i forvejen eller indkøbt til lejligheden, uden at du skal købe store partier. Du kan stryge alt fra logo, slogans og grafik på dit firmatøj – og resultatet er så fint.